Τα σχολεία του Δικτύου ΠΕ «Μαθαίνω για τα Δάση» έδωσαν το δικό τους μήνυμα για την κλιματική αλλαγή, συμμετέχοντας με μεγάλη επιτυχία στις δράσεις που υλοποίησαν για την Παγκόσμια Ημέρα των Δασών (21 Μαρτίου 2016).

Οι μαθητές του 2ου Προτ. Πειραματικού ΔΣ Πόλεως Ρόδου επισκέφτηκαν τα  περιαστικά  δάση στον Προφήτη Ηλία και στα Απόλλωνα Ρόδου.  Μετά πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια που αποτέλεσαν την σπίθα να υλοποιηθεί ένα  project  με θέμα την κλιματική αλλαγή. Δημιοούργησαν αφίσα με το δικό τους μήνυμα και διένειμαν σε όλο το σχολείο ενημερωτικό έντυπο αποτυπώνοντας με το δικό τους τρόπο  πληροφορίες για την κλιματική αλλαγή και τις συνέπειες της. Μέσα από αυτό το φυλλάδιο προτείνουν λύσεις που μπορούν να υιοθετήσουν τα παιδιά και οι γονείς τους προκειμένου να βοηθήσουν τον πλανήτη να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής. Το μήνυμα τους για την κλιματική αλλαγή  μέσω της αφίσας τους και του ενημερωτικού τους εντύπου θα το δημοσιεύσουν και στον τοπικό τύπο.

Οι μαθητές του 5ου ΔΣ Πύργου έφτιαξαν τον σχολικό κήπο, έγινε δενδροφύτευση και καθαρισμός γύρω από το προαύλιο χώρο, παρακολούθηση οπτικοακουστικού  υλικού, δημιούργησαν κατασκευές, κολλάζ, αφίσα με το δικό τους μήνυμα που τα τοποθέτησαν στην είσοδο  να τις βλέπει όλο το σχολείο, λέγοντας με τον τρόπο αυτό πληροφορίες για την κλιματική αλλαγή και τις συνέπειες της, προτείνοντας λύσεις που μπορούν να υιοθετήσουν τα παιδιά και οι γονείς τους προκειμένου να βοηθήσουν τον πλανήτη να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής. Η διάχυση των δημιουργημάτων έγινε στο Blog του σχολείου και στον τοπικό τύπο.

Οι τάξεις Δ και Ε τάξεις του ΔΣ Χέρσου (σύνολο 23 μαθητές και μαθήτριες) βίντεο για το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής, έγινε συζήτηση πάνω στο πρόβλημα και ακολούθως πολλές ερωτήσεις  (φαινόμενο θερμοκηπίου, άνοδος θερμοκρασίας λιώσιμο πάγων, τρύπα όζοντος, δάση Αμαζονίου κλπ) οι οποίες απαντήθηκαν με τη χρήση του dvd-rom «το κλίμα είναι στο χέρι σου» που έχει σταλεί στα σχολεία από το Υπουργείο Παιδείας και είναι παραγωγή του WWF. Έπειτα περνώντας στην πρακτική εφαρμογή για την ημέρα αυτή οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες προχώρησαν σε πλήρη καθαρισμό ενός μικρού αλσυλλίου δίπλα στο σχολείο, καθώς και σε καθαρισμό στην αυλή του σχολείου. Πριν το  τέλος της εργασίας αυτής έγινε και διαχωρισμός των απορριμμάτων σε ανακυκλώσιμα και μη και τα ανακυκλώσιμα τοποθετήθηκαν στον κάδο ανακύκλωσης του Σχολείου.

Οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου Συκιάδας, μαζί με συγγενείς και φίλους, καθάρισαν από τα σκουπίδια το αγαπημένο δασάκι στο Παντουκιός. Το δασάκι αυτό το είχαν φυτέψει πριν από τρεις-τέσσερις δεκαετίες οι παππούδες και οι γιαγάδες τους ως μαθητές κι αυτοί, και από τότε είχε εγκαταλειφθεί στην ασυνειδησία των περαστικών, που ξεφόρτωναν τα σκουπίδια τους εκεί. Μετά τον καθαρισμό ακολούθησε ένα ευχάριστο πικ νικ και, φυσικά, παιχνίδι!

Οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου Κληματιάς, αφού πραγματοποίησαν περιβαλλοντικά παιχνίδια μέσα στην τάξη, έκαναν εθελοντικό καθαρισμό στο κοντινό δασάκι του Ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κληματιάς, έφτιαξαν και τοποθέτησαν περιβαλλοντικές πινακίδες και έπαιξαν περιβαλλοντικά παιχνίδια στο δάσος.

Οι μαθητές του 2ου ΔΣ Σίνδου πραγματοποίησαν δενδροφυτεύσεις κωνοφόρων δένδρων στο τοπικό μικρό δασάκι του χωριού,  δημιούργησαν αρωματική γωνιά από αρωματικά φυτά στον προαύλιο χώρο του σχολείου, εικαστικές δημιουργίες βασισμένες στην συγκεκριμένη ημέρα καθώς και θεατρικά δρώμενα με βάση το συγκεκριμένο θέμα.

Οι μαθητές των Β΄2 και Δ΄1 τάξεων του 1ου ΔΣ Νέας Ιωνίας Αττικής, με τις υπεύθυνες δασκάλες τους Σφακιανάκη Μαρία και Στρατάκη Βασιλική οργάνωσαν:1. Έκθεση των μαθητών τους με έργα ζωγραφικής –κολάζ και θέμα τα δάση – κλιματική αλλαγή και προστασία του περιβάλλοντος.2. Γιορτή με δύο θεατρικά δρώμενα:α)«Η κουκουβάγια και το παιδί της» από παραδοσιακό παραμύθι της Κύπρου και β) «΄Ορνιθες» του Αριστοφάνη, διασκευή της αρχαίας κωμωδίας.

Οι μικροί μαθητές του 7ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων, αφού ευαισθητοποιηθήκαν σχετικά με το θέμα μέσα από παραμύθια, ποιήματα, διαδίκτυο και αφίσες, προχωρήσαν σε καθαρισμό του δάσους που είναι δίπλα στο σχολείο, πήρανε «συνέντευξη» από τα δέντρα, παρατηρήσανε ζουζούνια, έντομα, φυτά και πουλιά με το μικροσκόπιο και φτιάξανε αφίσα με τα δώρα του δέντρου προς τους ανθρώπους.