Ανακοινώθηκαν από το Διεθνές Συντονιστικό Γραφείο του Προγράμματος «Νέοι Δημοσιογράφοι για το Περιβάλλον» τα αποτελέσματα του Διεθνούς Διαγωνισμού του Προγράμματος για το έτος 2015-2016, για την ανάδειξη του καλύτερου άρθρου, φωτογραφίας και βίντεο με περιβαλλοντικό περιεχόμενο.
Οι νικητές του διαγωνισμού επιλέχθηκαν από εκπροσώπους από το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών (UNEP), τον Εκπαιδευτικό, Επιστημονικό και Πολιτιστικό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO), το Ίδρυμα της Εταιρείας Wrigley, το Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (FEE), καθώς επίσης και από διεθνείς δημοσιογράφους (εκπροσώπους των Βόρειων χωρών και του TheGoals.org).
Σε εθνικό επίπεδο σημειώθηκαν 4.406 καταχωρήσεις σε άρθρα, 7.762 σε φωτογραφίες και 551 σε βίντεο, από 29 χώρες. Από αυτές, η Διεθνής Κριτική Επιτροπή έλαβε 117 συμμετοχές, από όλες τις χώρες. Τελικά διακρίθηκαν 9 άρθρα, 8 φωτογραφίες και 7 βίντεο.
Η Ελλάδα συμμετείχε στο διεθνή διαγωνισμό με δύο άρθρα από το 2ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πόλεως Ρόδου και το Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων Φρυγανιώτη και με δύο βίντεο από το 2ο Γυμνάσιο Κιλκίς και το ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευόσμου, από τις ηλικιακές κατηγορίες 11-14 και 15-18.
Ο μαθητής από το 2ο Πρότυπο Πειραματικό ΔΣ Πόλεως Ρόδου μέσα από το άρθρο του “I love my planet and care for it”, αναρωτείται για την τύχη της πλαστικής σακούλας που βλέπει γύρω από ένα δέντρο, κατά τη βόλτα του κοντά στην παραλία. Άραγε πώς νιώθει το δέντρο; Μπορεί να αναπνεύσει; Πού θα καταλήξει η σακούλα αυτή; Αν καταλήξει στη θάλασσα, μπορεί κάποιο ζώο να την καταπιεί; Πρέπει όλοι να φροντίζουμε και να νοιαζόμαστε για το περιβάλλον! Η Περιβαλλοντική Ομάδα των Εκπαιδευτηρίων Φρυγανιώτη, με το άρθρο της “We do not search for the prosperity, we create it!”, αναλύει διεξοδικά τα υπέρ και τα κατά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Κιλκίς, μέσα από το βίντεο “The 3 elements” μας μεταφέρουν στο έτος 2050, όπου το μεγαλύτερο μέρος του περιβάλλοντος έχει καταστραφεί, με ολέθριες συνέπειες για τη χλωρίδα και πανίδα και φυσικά για τον άνθρωπο. Οι μαθητές, ως νέοι δημοσιογράφοι, μεταδίδουν μέσω τηλεοπτικού σταθμού την προσπάθεια των τελευταίων επιζώντων μιας πόλης να σώσουν το τελευταίο δέντρο που έχει επιζήσει της καταστροφής. Το ενθαρρυντικό μήνυμα του βίντεο είναι ότι ο πρόεδρος της πόλης αυτής έχει αναλάβει τη χρηματοδότηση ενός προγράμματος για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος.
Οι μαθητές του ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευόσμου, μέσα από το βίντεο “Be Innovative Kinetic Energetic (BIKE)” μελέτησαν το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με έρευνα του τμήματος της Φυσικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η ατμοσφαιρική ρύπανση ξεπερνά τα επιτρεπτά όρια όταν ο αριθμός των αυτοκινήτων αυξάνει ανά ημέρα. Ως νέοι δημοσιογράφοι, οι μαθητές έκαναν μια έρευνα για την πράσινη κινητικότητα (μεταφορά) με σκοπό να προωθήσουν τη χρήση του ποδηλάτου (ΒΙΚΕ) ως μέσο εναλλακτικής μετακίνησης.
Συγχαρητήρια σε όλα τα σχολεία που έστειλαν τις συμμετοχές του για το Διεθνή Διαγωνισμό του Δικτύου, για τις αξιόλογες δουλειές τους!